WAAR WIJ VOOR STAAN

Vanuit onze onderwijskundige visie nodigen we kinderen op CBS de Regenboog uit om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Hiervoor is een rijke leeromgeving gecombineerd met duidelijke structuur nodig. Wij creëren een prettige leer-, werk- en speelomgeving, waarin veiligheid, plezier en geborgenheid centraal staan. We leren de kinderen verschillen te respecteren. Het accepteren van elkaar zoals we zijn en het rekening houden met elkaar, zijn belangrijke waarden in onze school. We vinden het belangrijk om kinderen toe te rusten om samen te leren leven. Vanuit onze levensbeschouwelijke visie stimuleren we het nadenken over het leven vanuit een Christelijke basis. We willen samen kunnen lachen, huilen, vieren en gedenken. Samen groeien we door goed onderwijs. We zijn voortdurend in ontwikkeling en willen graag samen ons onderwijs elke dag een beetje beter maken. Daarbij leren we van en met elkaar: leerlingen, ouders en leerkrachten.

ONTWIKKELING

Het komend schooljaar staan onderstaande ontwikkelingen centraal op CBS de Regenboog:

• Onze visie op talentontwikkeling ten uitvoer brengen. De ateliers inrichten volgens de 7 pijlers: ‘Help wij zijn klussers, Eigen school en tuin, Heel Regenboog bakt, Samen zijn we sterk, Tussen kunst en kitsch, De denktankers en De grote Regenboogshow!’ We zoeken hierbij bewust de samenwerking op met mensen en organisaties buiten de school.
  • Het verfijnen van de uitvoering van het explicitie directe instructiemodel (EDI) en het afstemmen van instructie (en verwerking) op de leerling die meer uitdaging nodig heeft.
  • We gaan door met het integreren van Taal in de wereldoriëntatiethema’s van Blink. We onderzoeken, proberen en evalueren, hoe we Begrijpend Lezen effectief en betekenisvol kunnen aanbieden, bij voorkeur ook geintegreerd in de thema’s van Blink.
  • We verkennen de mogelijkheden voor een (rap)portfolio dat aansluit bij onze visie op talentontwikkeling.
  • We onderzoeken hoe we op een efficiënte manier zicht houden op de ontwikkeling van kinderen en hoe we onze administratie zinvol en betekenis kunnen inrichten.
  • Om te werken aan een cultuur ‘samen elke dag een beetje beter’, starten we volgend schooljaar met het werken volgens de methodiek van Stichting Leerkracht.