Klachtenregeling

Op school kunnen problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school.

Vaak worden zulke problemen in onderling overleg bijgelegd. Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand een klacht hierover wil indienen. Die mogelijkheid is er. Voor alle scholen van Goud Onderwijs is een contactpersoon-klachtenregeling aangesteld en een klachtenregeling vastgesteld. Deze is gepubliceerd op de website van de vereniging goudonderwijs.nl

De contactpersoon-klachtenregeling is er voor iedereen, die met de school te maken heeft. Dus voor leerlingen, ouders, leerkrachten, maar ook onderwijsondersteunend personeel en stagiaires. Hij / zij zorgt ervoor dat degene die een klacht heeft naar de juiste persoon binnen Goud Onderwijs of een externe instantie wordt doorverwezen. De contactpersoon begeleidt enkel en gaat verder niet inhoudelijk in op de klacht.

Naast de contactpersoon-klachtenregeling heeft Goud Onderwijs voor de behandeling van klachten voor de gehele vereniging een vertrouwenspersoon aangesteld. Daarenboven is de vereniging aangesloten bij de ‘Geschillen Commissie Bijzonder onderwijs’ (GCBO), een onafhankelijke landelijke klachtencommissie.

De contactpersoon-klachtenregeling van onze school is mevr. Margreet Braun- Westerman (greetwesterman@hotmail.com)

Margreet Braun – Westerman

Contactpersoon klachtenregeling

Meer info

De vertrouwenspersoon van Goud Onderwijs is : Dhr. E. van der Riet, Churchillweg 27, 9974 PA Zoutkamp, telefoon 0595-401300.

De GCBO, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, telefoon 070-3861697, mailadres: info@gcbo.nl.